Voor elke situatie, een passende online oplossing.

Hulp nodig? We staan voor je klaar

Klantenservice Van maandag tot vrijdag en van 09- 17:00 uur bereikbaar
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Betalingsregelingen

Betalingsregeling CJIB

Kunt u uw boetes niet in één keer betalen? Voorkom een gijzeling of beslaglegging en vraag een betalingsregeling aan.

Start officiële aanvraag

Vraag snel en eenvoudig een betalingsregeling aan voor uw schulden bij het Centraal Justitieel Incassobureau. Zwoegen op een mooie brief of een pleidooi houden aan de telefoon… Dat is niet meer nodig. Een regeling aanvragen via onze website is eenvoudig en snel, binnen een paar minuten bent u klaar.
  • 1. Wat wilt u aanvragen?

  • 1.2 Waarmee kunnen wij u helpen?


  • 2. Uw persoonsgegevens

  • € 0,00

Ook voor uw schulden?

Heeft u meer dan één boete? Of is er sprake van verschillende soorten schulden? Ook dan kunt u terecht bij mijnOnlineloket. Voorkom een beslaglegging en vraag binnen een paar minuten een betalingsregeling aan door uw aanvraag bij ons in te dienen.

U kunt een regeling aanvragen voor de volgende schulden:

  • Strafbeschikking (O)
  • Boetevonnis (S)
  • Europese boete (E)
  • Ontnemingsmaatregel (P)
  • Schadevergoeding (W)

Snel en eenvoudig een betalingsregeling aanvragen

Op onze website vraagt u eenvoudig en snel een betalingsregeling aan voor uw schulden bij het Centraal Justitieel Incassobureau. Wij zetten de aanvraag voor u klaar. U hoeft alleen uw identiteit te bevestigen en de aanvraag is definitief ingediend. U krijgt iedere maand een herinnering per mail om de termijnen over te maken.

Wat is onze werkwijze bij het aanvragen van een betalingsregeling?

Stap 1. Vul het aanvraagformulier in

Start het aanvraagproces door het invullen en versturen van het aanvraagformulier op deze pagina. Vervolgens ontvangt u per e-mail een bevestiging dat wij voor u aan het werk gaan.

Stap 2. Onderteken de machtiging digitaal.

In de e-mail vragen we u om aanvullende informatie en een kopie van uw legitimatiebewijs te sturen. Ook hebben wij een digitale machtiging van u nodig. De machtiging is geldig zolang onze dienstverlening duurt.

Stap 3. Wij doen het bezwaar.

MijnOnlineLoket maakt eerst een overzicht van alle openstaande schulden, ook vragen wij om uitstel van betaling en het pauzeren van alle inningsmaatregelen. Wij brengen uw financiën en vermogen in kaart en doen daarna een aanvraag voor een betalingsregeling. Het is belangrijk dat deze regeling in verhouding staat tot uw inkomen en u hiermee daadwerkelijk in termijnen uw schulden kunt aflossen.

Stap 4. U ontvangt de beslissing!

Beschikken wij over alle nodige informatie, dan vragen wij binnen 3 weken een betalingsregeling aan bij het CJIB. Hierna ontvangt u binnen 10 dagen de beslissing van het Centraal Justitieel Incassobureau per post en per e-mail. Het is niet mogelijk om de eenmalige aanvraagkosten terug te vragen als het CJIB besluit geen betalingsregeling te willen treffen.

Gaat het CJIB wel akkoord met de betalingsregeling? Dan ontvangt u voortaan maandelijks een e-mail van mijnOnlineloket om u te helpen herinneren het termijnbedrag op tijd te betalen.

Veel gestelde vragen

Wanneer kan ik een betalingsregeling aanvragen?

U kunt een betalingsregeling aanvragen wanneer de boete € 75 of hoger is of als u meerdere boetes heeft en het bedrag samen € 75 of hoger is. Het gaat hierbij om het boetebedrag met eventuele verhogingen. Alle administratiekosten worden hier niet in meegerekend.

Wat zijn de voorwaarden voor een betalingsregeling?

De voorwaarden van een betalingsregeling hebben te maken met de soort boete die u moet betalen en de betalingsregeling die u wilt afspreken. Heeft u bijvoorbeeld een boete omdat u uw voertuig niet hebt laten keuren of niet hebt verzekerd? En wilt u voor deze boete een betalingsregeling afspreken? Dan moet u ervoor zorgen dat uw voertuig alsnog wordt gekeurd of verzekerd. Doet u dit niet, dan moet u uw kenteken bij de RDW laten schorsen.

In hoeveel delen mag ik betalen?

Openstaand bedragMaximum
aantal maanden
Tot € 1203
€ 120 tot € 3006
€ 300 tot € 4509
€ 450 tot € 1.25012
€ 1.250 tot € 2.00018
€ 2.000 tot € 3.00024
€ 3.000 tot € 4.00030
€ 4.000 of hoger36

Mijn regeling is eerder beëindigd, krijg ik een tweede kans?

Heeft u in het verleden zelf een regeling aangevraagd en bent u deze niet nagekomen? Dan is het vaak niet meer mogelijk om een nieuwe regeling af te spreken. MijnOnlineLoket dient dan een verzoek in voor een tweede kans. Als juristenkantoor begeleiden wij u in het aflossen van uw schulden. In de veel gevallen krijgen onze klanten hierdoor een tweede kans om alsnog hun schulden af te betalen. Als u nieuwe schulden of boetes maakt, dan worden deze niet meegenomen in de huidige regeling.

Actualiteit en blog

Veelgestelde vragen

Wij zorgen dat u weer verder kunt

Ons team met juristen controleert uw aanvraag en neemt contact met u op als er onduidelijkheden zijn. Zo weet u zeker dat de informatie klopt en heeft u de grootste kans op een juiste aanvraag bij de betreffende instantie. Ook heeft u geen DigiD nodig voor uw aanvraag. Via MijnOnlineLoket kunt u daardoor makkelijk en snel uw aanvraag doen.

Bij MijnOnlineLoket heeft u geen DigiD nodig om uw aanvraag te doen. Wij kunnen uw aanvraag verwerken zonder dat u hoeft in te loggen met uw DigiD. Wij treden op als bemiddelaar en hebben daardoor direct contact met diverse instanties. U vult uw gegevens in en MijnOnlineLoket controleert en verwerkt uw aanvraag zonder dat uw DigiD nodig is.

Wanneer uw aanvraag bij ons binnenkomt, gaan wij vaak nog dezelfde dag voor u aan de slag. Als wij al werk hebben verricht met betrekking tot uw aanvraag, dan is het niet meer mogelijk uw geld (volledig) terug te vragen. Wilt u uw aanvraag annuleren of wijzigen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.

Wij gaan heel zorgvuldig om met de gegevens die u ons toevertrouwd. Uw gegevens worden alleen gebruikt voor het leveren van de dienst die u bij ons aanvraagt. MijnOnlineLoket deelt uw gegevens alleen met de instanties die nodig zijn om u te helpen, zoals de belastingdienst, uw gemeente of het CJIB. Wij bewaren uw gegevens niet langer dan strikt noodzakelijk is. MijnOnlineLoket heeft maatregelen genomen om uw persoonsgegevens veilig te bewaren, zoals de AVG-wetgeving ons voorschrijft. U kunt meer over dit onderwerp lezen in ons Privacy statement.

Heeft u nog andere vragen? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Heeft u een vraag over een aanvraag of dienst? Neem contact op met de klantenservice.

Neem contact op Van maandag tot vrijdag en van 09:00 - 17:00 uur bereikbaar