Voor elke situatie, een passende online oplossing.

Hulp nodig? We staan voor je klaar

Klantenservice Van maandag tot vrijdag en van 09- 17:00 uur bereikbaar
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Schuldhulp voor particulieren

Kunt u uw rekeningen niet meer betalen? U bent niet de enige. MijnOnlineLoket maakt uw schulden weer overzichtelijk en zorgt voor realistische betalingsregelingen.

Vraag een schuldhulptraject aan

Als u schulden heeft of uw schulden niet kunt afbetalen, kunt u financieel in de problemen komen. U kunt het gevoel krijgen door de bomen het bos niet meer te zien. Heeft u geen grip meer op uw financiële situatie? Dan is het verstandig om niet te lang te wachten met het inschakelen van hulp. MijnOnlineLoket helpt u bij het maken van betalingsregelingen, zodat u weer ademruimte krijgt.

Vraag schuldhulp aan van MijnOnlineLoket

Vul het formulier in en wij helpen u weer overzicht te krijgen in uw financiële situatie. We doen ons best om realistische betalingsregelingen te treffen met uw schuldeisers. De schuldbemiddeling kost eenmalig € 132,50 om het traject op te starten. U betaalt verder een maandelijkse bijdrage van € 62,50 aan MijnOnlineLoket. Het traject duurt 3 jaren.

Wat is onze werkwijze bij het aanvragen van schuldhulpverlening?

Stap 1. Vul het aanvraagformulier in

Start het aanvraagproces door het invullen en versturen van het aanvraagformulier op deze pagina. Voor het starten van een schuldbemiddelingstraject voor particulieren vragen we u eenmalig € 132,50 te voldoen via iDeal. Vervolgens ontvangt u per e-mail een bevestiging dat wij voor u aan het werk gaan.

Stap 2. Onderteken de machtiging digitaal

In de e-mail vragen we u om aanvullende informatie en een kopie van uw legitimatiebewijs te sturen. Ook hebben wij een digitale machtiging van u nodig. De machtiging is geldig zolang onze dienstverlening duurt.

Stap 3. Wij gaan voor u aan het werk

MijnOnlineLoket maakt een overzicht van alle openstaande schulden en uw financiën en vermogen. Wij nemen contact op met uw schuldeisers om tot een betalingsregeling te komen. Het is belangrijk dat een betalingsregeling in verhouding staat tot uw inkomen en u hiermee daadwerkelijk in termijnen uw schulden kunt aflossen. Als een schuldeiser niet akkoord gaat met ons voorstel voor een betalingsregeling, dan kunnen wij bij de rechtbank verzoeken om een dwangakkoord.

Stap 4. Uw schulden zoveel mogelijk opgelost

Het totale schuldhulptraject duurt 3 jaar. Hierna doet MijnOnlineLoket een verzoek aan uw schuldeisers om het restant van uw schulden kwijt te schelden

Veelgestelde vragen

Onder welke voorwaarden kan ik gebruikmaken van schuldhulp bij MijnOnlineLoket?

Als klant in ons schuldbemiddelingstraject heeft u een zogenoemde medewerkingsplicht. Als wij bepaalde informatie van u nodig hebben om ons werk goed te kunnen doen, dan rekenen wij op uw medewerking.

Wat is de tijdsduur van het traject?

Het totale schuldhulptraject duurt 3 jaar. Na deze 3 jaren doet MijnOnlineLoket een verzoek aan uw schuldeisers om het restant van uw schulden kwijt te schelden.

Wat zijn de kosten voor dit traject?

De schuldbemiddeling kost eenmalig € 132,50 om het traject op te starten. U betaalt verder een maandelijkse bijdrage van € 62,50 aan MijnOnlineLoket. Het traject duurt 3 jaar. Verspreid over 3 jaren kost het schuldbemiddelingstraject in totaal € 2.382,50.

Actualiteit en blog

Veelgestelde vragen

Wij zorgen dat u weer verder kunt

Ons team met juristen controleert uw aanvraag en neemt contact met u op als er onduidelijkheden zijn. Zo weet u zeker dat de informatie klopt en heeft u de grootste kans op een juiste aanvraag bij de betreffende instantie. Ook heeft u geen DigiD nodig voor uw aanvraag. Via MijnOnlineLoket kunt u daardoor makkelijk en snel uw aanvraag doen.

Bij MijnOnlineLoket heeft u geen DigiD nodig om uw aanvraag te doen. Wij kunnen uw aanvraag verwerken zonder dat u hoeft in te loggen met uw DigiD. Wij treden op als bemiddelaar en hebben daardoor direct contact met diverse instanties. U vult uw gegevens in en MijnOnlineLoket controleert en verwerkt uw aanvraag zonder dat uw DigiD nodig is.

Wanneer uw aanvraag bij ons binnenkomt, gaan wij vaak nog dezelfde dag voor u aan de slag. Als wij al werk hebben verricht met betrekking tot uw aanvraag, dan is het niet meer mogelijk uw geld (volledig) terug te vragen. Wilt u uw aanvraag annuleren of wijzigen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.

Wij gaan heel zorgvuldig om met de gegevens die u ons toevertrouwd. Uw gegevens worden alleen gebruikt voor het leveren van de dienst die u bij ons aanvraagt. MijnOnlineLoket deelt uw gegevens alleen met de instanties die nodig zijn om u te helpen, zoals de belastingdienst, uw gemeente of het CJIB. Wij bewaren uw gegevens niet langer dan strikt noodzakelijk is. MijnOnlineLoket heeft maatregelen genomen om uw persoonsgegevens veilig te bewaren, zoals de AVG-wetgeving ons voorschrijft. U kunt meer over dit onderwerp lezen in ons Privacy statement.

Heeft u nog andere vragen? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Heeft u een vraag over een aanvraag of dienst? Neem contact op met de klantenservice.

Neem contact op Van maandag tot vrijdag en van 09:00 - 17:00 uur bereikbaar